Dorota Serwa _ Dyrektor Filharmonii w Szczecinie_wykadr2Dorota Serwa

– menedżer kultury, wykładowca PAN. Pełni funkcję dyrektora Filharmonii w Szczecinie od 2012 roku. Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Poprzednio pełniła funkcję kierownika Działu Edukacji Muzeum Powstania Warszawskiego.

W 2014 Dorota Serwa przeprowadziła szczecińskich filharmoników do nowej siedziby przy ul. Małopolskiej. Sezon artystyczny 2014/2015 został zainaugurowany wyjątkowymi wydarzeniami muzycznymi, wśród nich koncertem symfonicznym pod batutą Jacka Kaspszyka, podczas którego została wykonana skomponowana specjalnie na inaugurację fanfara Krzysztofa Pendereckiego, i występem amerykańskiego wirtuoza gitary Steve’a Vaia.

Wśród muzycznych pasji Doroty Serwy znajdują się jazz i folklor, a także muzyka klasyczna XX wieku, w szczególności twórczość Witolda Lutosławskiego. W 2013 roku Dorota Serwa została odznaczona Medalem Stulecia Urodzin Witolda Lutosławskiego przyznawanym przez Towarzystwo im. Witolda Lutosławskiego.


prof. Elżbieta Krzemińska

– profesor zwyczajny sztuk muzycznych. Ukończyła z wyróżnieniem Wydział Artystyczny UMCS oraz Podyplomowe Studia przy Akademii Muzycznej w Bydgoszczy w zakresie chórmistrzostwa i emisji głosu. Brała udział w kursach mistrzowskich w zakresie
prowadzenia zespołów wokalnych i wykonawstwa muzyki dawnej pod kierunkiem Dirkiana Horringe’a, ukończyła kurs mistrzowski w zakresie chóralistyki pod kierunkiem sir Davida Willcocksa i Michaela Glassera oraz w zakresie emisji głosu pod kierunkiem Ruth Holton. Pracuje na stanowisku profesora na Wydziale Artystycznym w Instytucie Muzyki Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, gdzie prowadzi klasę dyrygentury chóralnej, zajęcia
metodyki emisji głosu na kierunku Edukacja muzyczna i Jazz i muzyka estradowa. Od 1987 r. prowadzi Akademicki Chór Politechniki Lubelskiej. Pod jej dyrekcją zespół przygotował ponad 300 koncertów z muzyką a cappella i wokalno-instrumentalną w Polsce i wielu krajach europejskich. Chór Politechniki otrzymał liczne czołowe nagrody na konkursach chóralnych, a dyrygentka otrzymała Specjalną Nagrodę dla Najlepszego Dyrygenta we Włoszech (1996 i 2001) oraz Słowacji (2007). Koncertowała w wielu krajach Europy, m.in.: Niemcy, Austria, Włochy, Francja, Hiszpania, Szwecja, Anglia, Walia, Węgry, Czechy, Słowacja, Portugalia, Wyspy Kanaryjskie, Ukraina, Litwa, Grecja. Bierze udział w pracach jury wielu konkursów i festiwali chóralnych. W 2013 r. założyła i do 2018 r. była dyrygentem Chóru Filharmonii im. H. Wieniawskiego „Lutnia Lubelska”. Aktywnie współpracuje z Klasztorem oo. Dominikanów i Fundacją „Restaurare Basilicam”, gdzie w latach 2003-2017 jako dyrektor artystyczny, realizowała dominikański projekt – Festiwal „Wielkopostne Śpiewanie”. Jej zainteresowania naukowe i publikacje dotyczą przede wszystkim chóralistyki, ale również emisji głosu w śpiewie i w mowie zawodowej. Została odznaczona Złotym Krzyżem Zasługi RP, Medalem Komisji Edukacji Narodowej, Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”, Medalem Zasłużonego dla Lublina, Odznaką Zasłużonego Działacza Kultury, Nagrodą Prezydenta Miasta Lublina za działalność artystyczną i kulturalną oraz Medalem 700-lecia Miasta Lublin.

 

 


dina

Dianna Domagała

– absolwentka Akademii Sztuki w Szczecinie na wydziale instrumentalnym w klasie skrzypiec oraz edukacji muzycznej- kierunek dyrygentura. Od lat niezwykle zaangażowana w działalność i rozwój swojego zespołu Cherry Daiquiri, w którym jest wokalistką oraz skrzypaczką i z którym się identyfikuje, wyznaczając nową estetykę i styl w muzyce rozrywkowej. Dzięki charyzmatycznej osobowości oraz niebanalnemu wizerunkowi, który jest również odzwierciedleniem indywidualnego stylu twórczości, została wraz z zespołem doceniona, zostając Ambasadorem Szczecina. Reprezentuje miasto w kraju i za granicą koncertując w Czechach, Niemczech, Francji, Anglii. W dorobku posiada liczne działania artystyczne, koncerty, udział w festiwalach w coraz ciekawych i awangardowych odsłonach koncertowych. W lipcu 2017 zdobyła nagrodę dla najlepszej wokalistki oraz instrumentalistki na festiwalu im. Miry Kubasińskiej w Ostrowcu Świętokrzyskim, promując album pt. “Phlebotomy Blues”. Płyta ta została objęta mecenatem Miasta Szczecin oraz współfinansowana przez szczecińskie instytucje i firmy. Stworzyła i rozpowszechniła idiom koncertu fabularyzowanego, którego jedna z najbardziej spektakularnych odsłon miała miejsce podczas koncertu pt. “Tam gdzie nie rosną poziomki czyli poza dobrem i złem” w Trafostacji Sztuki.. Była promowana na antenie alternatywnego radia londyńskiego. Laureatka Zimowej Giełdy Piosenki w Opolu, „Pikniku Organizacji Pozarządowych” i Łęczyce Festival. Dyrektor organizacyjny Międzynarodowych Muzycznych Zmagań Seniorów oraz od 2019 roku Międzynarodowego Szczecińskiego Festiwalu Muzyki Pasyjnej 2019, Zachodniopomorskich Warsztatów Chóralnych w Kołobrzegu, koordynator międzynarodowych projektów Erasmus +.


mgr Nina Salamon-Franczuk

– absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Szczecinie w klasie śpiewu mgr Iwony Górewicz i Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie dyrygowania dr hab. Piotra Jańczaka i prof. Janusza Staneckiego. Często koncertuje na scenach rodzinnego miasta (np. w ramach projektu „Szczecin-Miasto Talentów”, „Śpiewające Muzeum” itp.) i promuje Szczecin podczas podróży koncertowych po świecie. Jako Laureatka Nagrody dla najlepszego dyrygenta festiwalu Międzynarodowe Muzyczne Zmagania Seniorów w 2021 r. zyskała nominację na członka jury tegorocznej edycji.

 

 


Hilmar Örn Agnarsson

Hilmar Örn Agnarsson organist and choir conductor began his musical education at a young age in the Icelandic National School of Church Music and completed his music teacher´s qualification in 1983 at the Reykjavik School of Music. He continued his education at the Hochschule für Musik und darstellende Kunst in Hamburg, Germany, where his main teachers were Gerhard Dickel and Rose Kirrn. After seven years of study, he graduated as Cantor and was appointed Cantor at Skalholt Cathedral in South Iceland in 1991, where he conducted an active and vigorous musical life.

From 2009 to 2012 he was the Cantor of the Catholic Church in Reykjavik. From 2012 to 2021 he was an organist at he Lutheran  Church Grafarvogskirkja in Reykjavík where he conducted the youth choir Vox Populi. From 2021 he as been a organist at the Lutheran Church Akraneskirkja where he conducts The Akranes Church Choir. He is also the founder and conductor of The South Iceland Chamber Choir (1997 to present) and founder and conductor of the adult choir Songfjelagid (2012 to present)  With these musical groups, he has worked with many of Iceland‘s most prominent musicians and composers, as well as international musicians, such as the Japanese percussionist Stomo Yamash‘ta, Björk, Sir John Tavener, and Kjartan Sveinsson of the band Sigur Ros.

He has released numerous records with his choirs, f.eks the acclaimed CD ́Iepo Onipo ́ ( ́Sacred Dream ́) with The South Iceland Chamber Choir with music by Sir John Tavener. This disk was awarded ́CD of the month ́ by the prestigious Gramophone Magazine and received a nomination for best album at the 2011 Icelandic Music Awards.

Hilmar Örn was the bass player and a composer in the renowned Icelandic New Wave band, ́Theyr ́ ( ́Þeyr ́), from the early 1980s. Their existence was characterized by a deep interest in ancient wisdom. ́Þeyr ́ helped bring about the ́New Wave ́ movement in Iceland, releasing numerous records and becoming one of the first Icelandic bands to be known abroad.

Hilmar Örn is also a composer, and penned the film music for ́Eldsmiðurinn ́, ( ́The Fire Builder ́) and ́Brennunjálssaga ́, ( ́The story of Burnt Njal ́) directed by Friðrik Þór. Hilmar Örn was honored to receive the government grant for exceptional artists for the years 2012 and 2014.