Jury 2020

Dorota Serwa _ Dyrektor Filharmonii w Szczecinie_wykadr2Dorota Serwa

– menedżer kultury, wykładowca PAN. Pełni funkcję dyrektora Filharmonii w Szczecinie od 2012 roku. Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Poprzednio pełniła funkcję kierownika Działu Edukacji Muzeum Powstania Warszawskiego.

W 2014 Dorota Serwa przeprowadziła szczecińskich filharmoników do nowej siedziby przy ul. Małopolskiej. Sezon artystyczny 2014/2015 został zainaugurowany wyjątkowymi wydarzeniami muzycznymi, wśród nich koncertem symfonicznym pod batutą Jacka Kaspszyka, podczas którego została wykonana skomponowana specjalnie na inaugurację fanfara Krzysztofa Pendereckiego, i występem amerykańskiego wirtuoza gitary Steve’a Vaia.

Wśród muzycznych pasji Doroty Serwy znajdują się jazz i folklor, a także muzyka klasyczna XX wieku, w szczególności twórczość Witolda Lutosławskiego. W 2013 roku Dorota Serwa została odznaczona Medalem Stulecia Urodzin Witolda Lutosławskiego przyznawanym przez Towarzystwo im. Witolda Lutosławskiego.


IMG_3515Iwona Wiśniewska-Salamon

– dyrygent chóralny, wykładowca akademicki. Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu gdzie w 1990r. uzyskała tytułu magistra sztuki. W latach 1990-1992 kontynuowała naukę na Podyplomowym Studium Emisji Głosu, a w okresie 1994-1996 na Podyplomowym Studium Chórmistrzowskim w Akademii Muzycznej  im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy. W 1991r. stworzyła Chór Kameralny Akademii Rolniczej (od 2009r. Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie), który prowadzi do dziś. Zespół wielokrotnie był laureatem polskich i międzynarodowych konkursów i festiwali chóralnych. Od 2003r. pełni rolę konsultanta wokalnego pracującego z aktorami Teatru Lalek „Pleciuga” w Szczecinie. W latach 2003-2013 wielokrotnie organizowała i zdobywała środki finansowe m.in.: w ramach programu „Młodzież” na organizację Międzynarodowych Warsztatów Chóralnych odbywających się na terenie Polski, Niemiec, Litwy, Łotwy i Danii. W 2004r. uzyskała tytuł doktora sztuki muzycznej a w 2011r. doktora habilitowanego sztuki muzycznej w Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu. W latach 2007 – 2010 pełniła funkcję koordynatora regionalnego Ogólnopolskiego Programu „Śpiewająca Polska” obejmującego działalność chórów szkolnych województwa zachodniopomorskiego. Odznaczona Brązowym Medalem „Gloria Artis” za zasługi dla kultury polskiej, Srebrnym Medalem „Za zasługi w służbie Państwa”,  Medalem Uniwersytetu Szczecińskiego „SIS QUI ES – Pro Publico Bono” oraz srebrną odznaką „Gryfa Pomorskiego” przyznawaną przez Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego. Dyrektor artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Chóralnej w Ejszyszkach na Litwie Festiwalu Pasyjnego w Szczecinie oraz Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego „Tak brzmi Nowe Warpno” . W 2013 roku została wytypowana przez Urząd Miejski w Szczecinie wraz z zespołem do realizacji programu „Szczecin_z całego serca polecam AMBASADOR”


dina

Dianna Domagała 

– absolwentka Akademii Sztuki w Szczecinie na wydziale instrumentalnym w klasie skrzypiec oraz edukacji muzycznej- kierunek dyrygentura. Od lat niezwykle zaangażowana w działalność i rozwój swojego zespołu Cherry Daiquiri, w którym jest wokalistką oraz skrzypaczką i z którym się identyfikuje, wyznaczając nową estetykę i styl w muzyce rozrywkowej. Dzięki charyzmatycznej osobowości oraz niebanalnemu wizerunkowi, który jest również odzwierciedleniem indywidualnego stylu twórczości, została wraz z zespołem doceniona, zostając Ambasadorem Szczecina. Reprezentuje miasto w kraju i za granicą koncertując w Czechach, Niemczech, Francji, Anglii. W dorobku posiada liczne działania artystyczne, koncerty, udział w festiwalach w coraz ciekawych i awangardowych odsłonach koncertowych. W lipcu 2017 zdobyła nagrodę dla najlepszej wokalistki oraz instrumentalistki na festiwalu im. Miry Kubasińskiej w Ostrowcu Świętokrzyskim, promując album pt. “Phlebotomy Blues”. Płyta ta została objęta mecenatem Miasta Szczecin oraz współfinansowana przez szczecińskie instytucje i firmy. Stworzyła i rozpowszechniła idiom koncertu fabularyzowanego, którego jedna z najbardziej spektakularnych odsłon miała miejsce podczas koncertu pt. “Tam gdzie nie rosną poziomki czyli poza dobrem i złem” w Trafostacji Sztuki.. Była promowana na antenie alternatywnego radia londyńskiego. Laureatka Zimowej Giełdy Piosenki w Opolu, „Pikniku Organizacji Pozarządowych” i Łęczyce Festival. Dyrektor organizacyjny Międzynarodowych Muzycznych Zmagań Seniorów oraz od 2019 roku Międzynarodowego Szczecińskiego Festiwalu Muzyki Pasyjnej 2019, Zachodniopomorskich Warsztatów Chóralnych w Kołobrzegu, koordynator międzynarodowych projektów Erasmus +.


portret Makowska_pabichMagdalena Makowska-Pabich

– sopran. Urodzona w 1995 roku, absolwentka klasy śpiewu solowego w PSM I i II st. w Zielonej Górze w klasie dr hab. Anny Ulwańskiej, ukończyła z wyróżnieniem studia na kierunku wokalistyka w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie dr hab. Olgi Ksenicz. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Stypendium Artystycznego Prezydenta Miasta Wrocławia, Stypendium Stowarzyszenia „Pro musica” z Zielonej Góry, trzykrotna stypendystka Rektora Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Zadebiutowała w roli Paminy i Pierwszej Damy w maju 2017 r. w „Mythos der Zauberflöte” wersji dla dzieci opery „Die Zauberflöte” W. A. Mozarta w Badisches Staatstheater – Karlsruhe (Niemcy). W spektaklach studenckich wykonywała role: Konstancji w „Wyspie Bezludnej” J. Haydna, Pasterki i Kozetki w „Dziecku i czarach” M. Ravela, Donny Anny w „Don Giovannim” W. A. Mozarta. W marcu 2019 r. kreowała postaci Erisseny i Narvésa podczas koncertowego wykonania opery C. H. Grauna „Montezuma” w Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu. Wystąpiła w roli Zofii w operze „Halka” (wersji wileńskiej) S. Moniuszki jako jedyna studentka w gronie doświadczonych artystów-śpiewaków podczas projektu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia „Z muzyką do ludzi”. Zdobywczyni I miejsca w Międzynarodowym Konkursie Wokalnym podczas China-Poland Music and Arts Festival we Wrocławiu, III miejsca podczas 23. Międzynarodowego Konkursu im. Mikuláša Schneider – Trnavský’ego w Trnavie (Słowacja), III miejsca w VII Międzynarodowym Konkursie Muzycznym w Sztokholmie (Szwecja), I miejsca w Konkursie o „Bursztynową Strunę” podczas VIII Festiwalu Włoskiej Muzyki Operowej „Belcanto per sempre” we Włocławku, II miejsca podczas Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Imricha Godina we Vrablach (Słowacja), pierwszego wyróżnienia na VII Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Zdzisława Skwary w Mławie, pierwszego wyróżnienia na I Międzynarodowym Konkursie Sztuki Wokalnej im. Haliny Słonickiej w Suwałkach, II miejsca w 29. Międzynarodowym Konkursie dla Młodych Muzyków w Barlettcie (Włochy), II miejsca w Międzynarodowym Konkursie w Maiori (Włochy), III miejsca w Międzynarodowym Konkursie Wykonawców w Stonawie (Czechy), Finalistka VII Konkursu Pieśni i Arii im. Karola Kurpińskiego we Włoszakowicach, II Międzynarodowego Konkursu Viva Calisia w Kaliszu, I Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego im. S. Moniuszki w Gdańsku. Koncertuje jako solistka z zespołem muzyki sakralnej Capella Caelestis, z nim nagrała płytę „Libertas”, która miała swoją premierę w lipcu 2018 r.; płyta została nagrodzona wyróżnieniem Stowarzyszenia Wydawców Katolickich FENIKS 2019. Wystąpiła na VII Międzynarodowej Konferencji Naukowej „Karol Lipiński-życie, działalność, epoka”, gdzie prezentowała nieznane pieśni i arie kompozytora. Wykonawczyni roli Wieśniaczki w prawykonaniu urtekstowym krotochwili Stanisława Moniuszki „Nowy Don Kiszot, czyli sto szaleństw”, przedstawianej na Międzynarodowym Festiwalu Moniuszkowskim w Kudowie Zdroju oraz w Warszawskiej Operze Kameralnej. Bierze udział w koncertach uczestników Kursu Interpretacji Muzyki Oratoryjnej i Kantatowej w ramach Międzynarodowego Festiwalu Wratislavia Cantans we Wrocławiu. Swoje umiejętności doskonali na kursach u m.in. Joanny Kozłowskiej (kurs mistrzowski w 2019 r.), Katarzyny Oleś-Blachy, Macieja Pikulskiego (kurs mistrzowski w 2019 r.), Izabeli Kłosińskiej, Ewy Iżykowskiej, Francesco Bottigliero, W. Stephena Smitha (kurs mistrzowski w 2018 r.), Stefani Toczyskiej, Piotra Łykowskiego, Olgi Pasiecznik. Występowała na koncertach jako solistka z takimi dyrygentami, jak m.in. Andrzej Kosendiak, Benjamin Bayl, Jarosław Thiel, Tadeusz Zathey, Aleksander Gref, Agnieszka Nagórka.